Welkom

Hartelijk welkom op de website van Onderzoek van Onderwijs, het tijdschrift over onderwijsresearch en -vernieuwing. Het tijdschrift richt zich op doceren en studeren in het hoger onderwijs.

Bekijk het werkvormenboek voor digitale lessen

Word abonnee

Bekijk hier de opties

Redactie

Neem contact op met de redactie
Artikelen in de categorie: Recensies ×
Recensies

Unraveling Programatic assessment – Issues of validity in high-stakes decision- making

Lubberta de Jong, Proefschrift Universiteit Utrecht, 2022

Lubberta de Jong deed onderzoek bij de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht waar in het curriculum Diergeneeskunde ook getoetst wordt met programmatisch toetsen (PT)1. In programmatisch toetsen worden belangrijke pass/fail besluiten) pas genomen nadat over een langere periode (bijv. een half jaar to...

Recensies

Boek recensie

Teaching Interculturally - A Framework for Integrating Disciplinary Knowledge and Intercultural Development

Het waarderen van diversiteit en het geven van effectief onderwijs aan alle studenten vraagt van docenten om niet alleen een goed docent te zijn maar ook om een interculturele pedagogische aanpak te ontwikkelen. Zo stelt Peter Felten in het voorwoord van Lee et al. (2017). En dit gebeurt volop, soms met vallen en op...