Welkom
Onderzoek van Onderwijs (OvO) is het tijdschrift voor onderwijsresearch en -vernieuwing in het hoger onderwijs. OvO richt zich op doceren en studeren binnen het hbo en wo en biedt inspirerende artikelen over actuele onderzoeken, onderwijsinnovaties en vernieuwingen.
Het doel is onderzoeksresultaten, vernieuwingsprojecten, onderwijsbeleid en succesvolle onderwijsontwikkelingen onder de aandacht te brengen. We delen praktische voorbeelden en inzichten die direct toepasbaar zijn in de dagelijkse praktijk van het hoger onderwijs.
Bekijk het werkvormenboek voor digitale lessen
Word abonnee
Bekijk hier de optiesDe redactie
Neem contact op met de redactie van OvOUnraveling Programatic assessment – Issues of validity in high-stakes decision- making
Lubberta de Jong, Proefschrift Universiteit Utrecht, 2022
Riekje de Jong
Lubberta de Jong deed onderzoek bij de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht waar in het curriculum Diergeneeskunde ook getoetst wordt met programmatisch toetsen (PT)1. In programmatisch toetsen worden belangrijke pass/fail besluiten) pas genomen nadat over een langere periode (bijv. een half jaar to...
Boek recensie
Teaching Interculturally - A Framework for Integrating Disciplinary Knowledge and Intercultural Development
Riekje de Jong
Het waarderen van diversiteit en het geven van effectief onderwijs aan alle studenten vraagt van docenten om niet alleen een goed docent te zijn maar ook om een interculturele pedagogische aanpak te ontwikkelen. Zo stelt Peter Felten in het voorwoord van Lee et al. (2017). En dit gebeurt volop, soms met vallen en op...