Recensies

Boek recensie

Teaching Interculturally - A Framework for Integrating Disciplinary Knowledge and Intercultural Development

Het waarderen van diversiteit en het geven van effectief onderwijs aan alle studenten vraagt van docenten om niet alleen een goed docent te zijn maar ook om een interculturele pedagogische aanpak te ontwikkelen. Zo stelt Peter Felten in het voorwoord van Lee et al. (2017). En dit gebeurt volop, soms met vallen en opstaan: in inclusief onderwijs, in onderwijs aan internationaal gemengde studentengroepen en in de ontwikkeling van interculturele competenties. De culturele diversiteit nodigt docenten uit om te reflecteren op hun eigen vooronderstellingen in hun onderwijs. Ook kan het docenten uitnodigen om te reflecteren op de vooronderstellingen en visies die ten grondslag liggen aan de inhoud en opbouw van het curriculum. En wat voor docenten geldt, geldt ook voor ons als adviseurs van opleidingen en begeleiders van docenten.

 

 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Dit is een premium artikel, om dit hele artikel te lezen dient u ingelogd te zijn.
Heeft u nog geen abonnement bekijk onze abonnementen via onderstaande knop