Artikelen

Sustainable Educational Development. Het uitwisselen van ervaringen in Denemarken

Conferentieverslag van het International Consortium for Educational Development (ICED), 31 mei - 3 Juni 2022, Aarhus, Denemarken

Het International Consortium for Educational Development (ICED) hield van 31 mei tot 3 juni 2022 haar dertiende conferentie in Aarhus, Denemarken. Bij het ICED zijn verschillende nationale netwerken van onderwijskundige dienstverlening (Educational Development) in het hoger onderwijs aangesloten. In totaal spreken we over meer dan 30 landen met netwerken als EHON (Nederland), LNO2 (België), DUN (Denemarken), HELTASA (Zuidelijk Afrika), SEDA (Groot-Brittannië), HERDSA (Australië) en POD (Verenigde Staten). Elke twee jaar wordt een conferentie gehouden, maar door corona liet deze conferentie vier jaar op zich wachten. Het thema van de conferentie, ‘Sustainable Educational Development’, is breed. ICED 2022 gaf wederom aan meer dan 600 onderwijskundige ondersteuners en onderwijsontwikkelaars de kans om wereldwijd te benchmarken, coronaervaringen uit te wisselen en te reflecteren over de toekomstige rol van de onderwijsondersteuner. Dit verslag gaat in op enkele terugkerende thema’s in de conferentie. De proceedings zijn gepubliceerd op: https://conferencemanager.events/iced22/conference

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Dit is een premium artikel, om dit hele artikel te lezen dient u ingelogd te zijn.
Heeft u nog geen abonnement bekijk onze abonnementen via onderstaande knop