Artikelen

Collaborative Learning-by-Teaching: Een veelbelovende aanpak voor Train-de-Trainer/Docent programma’s

“The best way to learn is to teach.”

Frank Oppenheimer

 

In Train-de-Trainer en Train-de-Docent programma’s is de tijd vaak beperkt om deelnemers klaar te stomen voor het vak van trainer/docent. Hoe kun je die tijd zo effectief mogelijk benutten? Deze vraag hebben wij ons gesteld in de Train-de-Trainer cursus “Impactful Training & Coaching” binnen de opleiding Psychologie aan de Universiteit Utrecht. Het antwoord hebben we gevonden in de nieuwe onderwijsaanpak Collaborative Learning-by-Teaching. Deze aanpak legt de verantwoordelijkheid voor het voorbereiden, geven en coördineren van een cursus volledig in handen van de deelnemers. Dit artikel maakt duidelijk waarom dit een veelbelovende aanpak is voor Train-de-Trainer/Docent programma’s.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Dit is een premium artikel, om dit hele artikel te lezen dient u ingelogd te zijn.
Heeft u nog geen abonnement bekijk onze abonnementen via onderstaande knop